شناسهٔ خبر: 175424 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

پیگیری جدی طرح نهضت ملی مسکن در چارچوب برنامه هفتم توسعه

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه اجرای برنامه هفتم توسعه یک ضرورت و تکلیف است؛ دستور تهیه آئین‌نامه‌های این برنامه در رابطه با بخش زمین و مسکن را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست پیگیری آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور با اشاره به اینکه اجرای برنامه هفتم توسعه یک ضرورت و تکلیف است؛ دستور تهیه آئین‌نامه‌های این برنامه در رابطه با بخش زمین و مسکن را صادر کرد و تهیه این آئین‌نامه‌ها را یکی از اولویت‌های سازمان متبوعش خواند.

وی در این خصوص افزود: احکام مرتبط با ماموریت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه توسعه هفتم قبلا احصا شده و تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به آن باید هرچه سریع‌تر صورت پذیرد.

تامین زمین برای شهرهایی که نیاز به زمین در آنها وجود دارد، پیگیری الحاق اراضی مسکونی در دستور کار، تصویب مکانیابی شهرک‌ها و توافق با نهادها و بخش خصوصی از تاکیدات این جلسه بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی  همچنین در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های آماده‌سازی اراضی شهری و شهرک‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است.

گفتنی است نشست پیگیری آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور برای رفع مشکلات موجود و تسریع اجرای این پروژه‌ها به صورت هفتگی در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار می‌شود.